Kada se u aplikaciji "Ulazni računi" pri unosu ulaznog računa klikne na crveni gumb "+" u donjem desnom kutu ekrana ili tipku F8, otvori se forma za unos tuzemnog ulaznog računa.
Otvoriti će nam se okvir za unos osnovnih podataka o ulaznom računu.
Potrebno je unijeti osnovne podatke ulaznog računa ili ih odabrati sa liste.
- Organizacijska jedinica - odaberite željenu organizacijsku jedinicu s popisa
- Kategorija - Račun
- Naziv partnera - nakon unosa treba ga odabrati sa liste. Ukoliko ga nema na listi potrebno ga je unijeti. Za više informacija o odabiru partnera pogledajte Postupak odabira partnera kroz listu, a za unos novog partnera pogledajte Brzi unos novog partnera.
- Vrsta računa - odabir vrste računa (R1)
- Broj računa - unos broja računa dobavljača
- Datum - datum dokumenta
- Odgoda - unosom broja dana odgode dospijeće će se automatski preračunati
- Datum izvršenja - datum izvršenja usluge
- Dospijeće - datum do kada treba izvršiti plaćanje
- Projekt - odabir projekta ukoliko se račun odnosi na neki projekt
- Vrsta troška - odabire se kako bi sustav sam prilagodio konta (ukoliko ne nalazite točno onu vrstu troška koju tražite, možete odabrati neku sličnu ili ostaviti prazno, pa konta unijeti kasnije ručno)
- Valuta - odabir valute plaćanja (HRK)
- Poziv na odobrenje - nije obavezno polje
- Opis - kratak komentar, odnosno opis svrhe plaćanja
- Način plaćanja - način na koji će izvršava plaćanje računa
- Plaćeno - datum plaćanja odnosi se na sva plaćanja osim transakcijskih plaćanja i plaćanja debitnom karticom. Koristi se za ulazak računa u knjigu PDV-a kod organizacija koje obračunavaju PDV po naplati.
- Izvršenje - datum izvršenja usluge/isporuke dobara. Koristi se za ulazak računa u knjigu URA kod organizacija koje vode knjige po izvršenju. Često je jednak datumu dokumenta, ali ne uvijek.
- Knjiženje - datum ulaska računa u glavnu knjigu
Nakon unosa svih potrebnih podataka, pritisnite gumb Spremi. U bilo kojem trenutku moguće je odustati od unosa novog ulaznog dokumenta pritiskom na ikonu zatvaranja pregleda.
Nakon što su prilagođeni svi opisi, konta, partneri i mjesta troška, pridružite im iznose. Važno je napomenuti da se iznos PDV-a automatski ne izračunava, zbog provjere točnosti unosa.
Preostaje još samo priložiti datoteke originalnog dokumenta, te ponovnim klikom na gumb "Spremi" provjeriti ispravnost unesenog računa. Generirani broj računa u tom slučaju prelazi iz crvene u zelenu boju.
Ukoliko je primljeni tuzemni račun oslobođen PDV-a, ili poduzeće koje ga je primilo nije obveznik PDV-a, unos računa potrebno je prilagoditi za:
- Vrstu - Bez poreza (12)
- Opis u shemi knjiženja (13)
Pri takvom unosu, iznos računa bilježi se u svojoj ukupnoj vrijednosti.
Još jedan specifičan slučaj kod tuzemnih računa je prijenos porezne obveze o kojem detaljnije na: Prijenos porezne obveze.
Za pomoć pri unosu drugih vrsta ulaznih računa, pogledajte primjere ulaznih računa.