CPP nije servis za elektroničku razmjenu računa, usluga je dostupna isključivo korisnicima CPP-a. Ukoliko želite početi s korištenjem CPP-a pošaljite e-mail na zelim@cpp.hr.
CPP je predvidio dvije moguće opcije korištenja e-računa.
- Direktno slanje računa iz CPP-a putem FINA servisa.
- Izrada računa i preuzimanje XML datoteke u UBL 2.1 formatu za slanje putem servisa za elektroničku razmjenu računa.
1. Direktno slanje iz CPP-a putem FINA servisa
Ukoliko je CPP opunomoćen za slanje e-računa u FINA-i, unutar pregleda ili detalja izlaznog računa otvorite opcijski izbornik i odaberite opciju Pošalji e-račun nakon čega će račun biti automatski poslan.
Slanje e-računa i predlošci računa
XML datoteka u UBL 2.1 formatu je poseban format za elektroničku razmjenu računa te predložak izlaznog računa prilagođen za PDF format neće biti vidljiv u istom obliku. Prije slanja e-računa molimo Vas da detaljno proučite upute i provjerite kako su na računu navedeni Vaši podaci.
Slikovni podaci koji su dio predloška nisu vidljivi unutar datoteke e-računa (kao npr. logotip).
Upute za plaćanje (IBAN i poziv na broj) automatski se šalju elektroničkom razmjenom računa ukoliko je način plaćanja računa "transakcijski" te ukoliko ste u postavkama CPP-a upisali IBAN. U napomeni računa tada nije potrebno navoditi navedene podatke.
Ukoliko u napomeni računa koje šaljete putem elektroničke razmjene koristite varijable potrebno ih je obrisati te ručno upisati vrijednosti varijabli (npr. IBAN, naziv banke, poziv na broj). Podaci upisani u napomeni u cijelosti se šalju putem elektroničke razmjene računa u tekstualnom obliku.
Ukoliko je odabran projekt na izlaznom računu on se automatski šalje elektroničkom razmjenom računa: naziv projekta i datumi (od - do). Nije potrebno projekt navoditi u napomeni.
Vrijeme izdavanja (datum, sat i minute) i operater sustav će automatski poslati putem elektroničke razmjene računa.
Klikom na Pošalji e-račun šalje se XML datoteka, bez priloga. Dodatna je preporuka da primatelju kao i do sada pošaljete PDF račun e-mailom (iz CPP-a), naravno uz napomenu kako je isti dokument poslan i elektroničkom razmjenom računa u propisanom formatu.
Kako znati da je e-račun uspješno poslan?
Slanje se vrši na temelju OIB podatka. Ukoliko partner nije u bazi FINA-e javlja se povratna obavijest. Molimo provjerite kod dobavljača jesu li upisanu u bazu.
Datoteka poslana ovim putem je digitalno potpisana.
Nakon što ste poslali račun elektroničkom razmjenom, u izborniku (Detalji) se javlja opcija za odabir prikaza Status e-računa koji u tom trenutku šalje FINA. Ovdje možete provjeriti u kojem je statusu Vaš e-račun.
Prilikom slanja računa elektroničkom razmjenom, CPP šalje račun prema FINA servisu koji provjerava formalnu ispravnost podataka. Ukoliko neki podatak nije ispravan ili nedostaje obavezan podatak prema UBL 2.1 specifikaciji, FINA servis neće zaprimiti račun te se u CPP-u on neće evidentirati kao poslan.
Neke od povratnih poruka o neuspjelom slanju e-računa prema FINA-i su:
- 998: Svojstvo pretinca primatelja nije ispravno
- neispravan OIB primatelja e-Računa ili primatelj nije registriran za primanje e-Računa
Javni registar servisa e-računa putem kojeg možete izvršiti provjeru registriranosti poslovnih subjekata ili obveznika javne nabave možete pronaći ovdje.
- 908: ID pretinca nije zapisan u ispravnom formatu
- neispravan OIB primatelja e-Računa - 951: Ne postoji pretinac za naručitelja
- primatelj e-Računa nije upisan u bazu FINA-e - 967: Ne postoji pretinac za pošiljatelja
- punomoć korisnika nije aktivna od strane FINA-e - 970: Korisnik nema prava
- punomoć korisnika nije aktivna od strane FINA-e - BR-S-05: Na stavci računa (BG-25), gdje je šifra kategorije PDV-a obračunate stavke (BT-151) "Standard rated", stopa PDV-a obračunate stavke (BT-152) mora biti veća od nule
- nije korišteno izuzeće od oporezivanja, a iznos PDV-a je 0 - Message":"1003: BuyerID element SOAP poruke ima tip 9934 a vrijednost nije ispravni OIB
- nije unešen ispravan OIB - BR-27; BR-27: Neto (jedinična) cijena artikla (BT-146) neće biti negativna.; Neto (jedinična) cijena artikla (BT-146) neće biti negativna. - Ova poruka se javlja ukoliko je cijena izražena u negativnom iznosu. Ukoliko je riječ o storno računu tada je potrebno da količina bude negativna.
Na slijedećoj stranici se može pronaći provjera datoteke e-računa koja može biti od pomoći prilikom provjere poruka o pogreškama e-računa.
https://www.itb.ec.europa.eu/invoice/upload
2. Izrada datoteke za slanje putem drugih servisa za razmjenu
Ukoliko koristite neki od servisa za elektroničku razmjenu računa kao što je FINA servis i slično, unutar pregleda ili detalja računa u opcijskom izborniku odaberite opciju Preuzmi e-račun (XML) nakon čega će preglednik preuzeti standardiziranu datoteku na Vaše računalo.
Preuzeta datoteka nije digitalno potpisana čime Vam se daje slobodan izbor korištenja bilo kojeg servisa za elektroničku razmjenu računa.