Kako biste unijeli novi ulazni račun:
- Otvorite formu za unos novog ulaznog računa
- Unesite osnovne podatke
- Unesite iznose računa
1. Otvorite formu za unos novog ulaznog računa
Kako biste unijeli novi ulazni račun u pregledu ulaznih dokumenata, pritisnite gumb "+" u donjem desnom kutu ekrana ili tipku F8.
Otvoriti će nam se okvir za unos osnovnih podataka o ulaznom računu.
2. Unesite osnovne podatke
Ukoliko želite unijeti račun za osnovna sredstva, stjecanje u EU ili nešto treće potrebno je odabrati kategoriju novog računa.
Potrebno je unijeti osnovne podatke ulaznog računa ili ih odabrati sa liste.
- Organizacijska jedinica - odaberite željenu organizacijsku jedinicu s popisa
- Kategorija - ukoliko želite unijeti račun za osnovna sredstva, stjecanje u EU ili nešto treće potrebno je odabrati kategoriju novog računa. CPP nudi sljedeće kategorije:
- Račun
- Osnovno sredstvo
- Robno materijalno
- Dani predujam
- Uvoz usluga
- Uvoz robe
- Stjecanje iz EU
- Naziv partnera - nakon unosa treba ga odabrati sa liste. Ukoliko ga nema na listi potrebno ga je unijeti. Za više informacija o odabiru partnera pogledajte Postupak odabira partnera kroz listu, a za unos novog partnera pogledajte Brzi unos novog partnera.
- Vrsta računa - odabir vrste računa
- Broj računa - unos broja računa dobavljača
- Datum - datum dokumenta
- Odgoda - unosom broja dana odgode dospijeće će se automatski preračunati
- Datum izvršenja - datum izvršenja usluge
- Dospijeće - datum do kada treba izvršiti plaćanje. Nije moguće unijeti datum koji ulazi u vikend ili praznik
- Projekt - odabir projekta ukoliko se račun odnosi na neki projekt
- Vrsta troška - odabire se kako bi sustav sam prilagodio konta (ukoliko ne nalazite točno onu vrstu troška koju tražite, možete odabrati neku sličnu ili ostaviti prazno, pa konta unijeti kasnije ručno)
- Valuta - odabir valute plaćanja
- Poziv na odobrenje - nije obavezno polje
- Opis - kratak komentar, odnosno opis svrhe plaćanja
- Način plaćanja - način na koji će izvršava plaćanje računa
- Plaćeno - datum plaćanja odnosi se na sva plaćanja osim transakcijskih plaćanja i plaćanja debitnom karticom. Koristi se za ulazak računa u knjigu PDV-a kod organizacija koje obračunavaju PDV po naplati.
- Izvršenje - datum izvršenja usluge/isporuke dobara. Koristi se za ulazak računa u knjigu URA kod organizacija koje vode knjige po izvršenju. Često je jednak datumu dokumenta, ali ne uvijek.
- Knjiženje - datum ulaska računa u glavnu knjigu
Nakon unosa svih potrebnih podataka, pritisnite gumb Spremi. U bilo kojem trenutku moguće je odustati od unosa novog ulaznog dokumenta pritiskom na ikonu zatvaranja pregleda.
3. Unesite iznose računa
Pojavljuje se djelomično popunjena forma stavki dokumenta. Prema potrebi potrebno je ispuniti ili izmijeniti polja Opis, Iznos, Trošak, Analitika i Mjesto troška.
Pritiskom na gumb + STAVKA možete dodati novu stavku u shemu, ukoliko je to potrebno. Kada se doda nova stavka ona je dugovna. Za dodati potražnu stavku potrebno je kliknuti pokraj iznosa i odabrati potražnu.
Brisati stavke možete otvaranjem opcijskog izbornika s desne strane stavke. Nije moguće obrisati stavku "Ukupna vrijednost računa".
Unutar opcijskog izbornika s desne strane stavke moguće je i odabrati funkcionalnost Kopiranja stavke ili Podijele iznosa.
Nakon unosa svih potrebnih podataka, pritisnite gumb Spremi. U bilo kojem trenutku moguće je odustati od unosa novog ulaznog dokumenta pritiskom na Odustani.
Novi ulazni dokument možete unijeti i kopiranjem nekog prethodnog dokumenta. Ukoliko ne znate kopirati dokument pogledajte Kreiranje novog računa kopiranjem.