Kako biste kreirali novi izlazni račun:
- Otvorite formu za unos novog računa
- Unesite osnovne podatke
- Dodajte stavke na račun
- Završite izradu računa
1. Otvorite formu za unos novog računa
U pregledu izlaznih računa, u donjem desnom kutu pritisnite gumb "+" ili pritiskom na tipku F8 kako biste otvorili formu za izradu izlaznog računa (1).
2. Unesite osnovne podatke
Nakon što se otvorila forma, krenite sa unosom podataka.
Odaberite organizacijsku jedinicu s koje izdajete račun. Ukoliko nije odabrana druga organizacijska jedinica, račun se kreira za primarnu (onu koja je prva na popisu).
Sljedeći korak je odabir kategorije novog računa. Podrazumijevano je postavljeno da se kreira tuzemni račun (R1), ali ukoliko želite izdati devizni račun, predračun ili nešto treće potrebno je iz padajućeg izbornika odabrati kategoriju novog računa. (2)
U zaglavlju računa dalje se unose podaci:
- Partner - naziv partnera (3)
- Datumi - datum izrade računa, datum dospijeća i izvršenja (4)
- Valuta (ukoliko se radi o deviznom računu) - valuta u kojoj će biti izražene cijene
- Mjesto prihoda i projekt - prethodno definirano mjesto prihoda ili projekt (5)
- Način plaćanja - način plaćanja računa odabrati ovisno o obvezama fiskalizacije (6)
U polje "Partner" potrebno je unijeti naziv ili OIB partnera, te ga odabrati sa liste. Ukoliko ga nema na listi za njega je potrebno unijeti ostale podatke. Za više informacija o odabiru partnera pogledajte Postupak odabira partnera kroz listu, a za unos novog partnera pogledajte Brzi unos novog partnera.
3. Dodajte stavke na račun
Nakon popunjenih polja forme izlaznog računa, potrebno je dodati stavke računa. Stavke (usluge) je bilo potrebno prethodno dodati u sustav, kako bi ih sada bilo moguće odabrati. Ukoliko ne znate dodati usluge pogledajte Dodavanje usluga i grupa usluga.
Potrebno je mišem ili tipkom F8 pozicionirati se u polje pretrage, upisati djelomičan naziv ili šifru usluge, te je odabrati u padajućem izborniku. Kada je usluga odabrana, klikom na "+ STAVKA" dodaje se na račun. (1)
Nakon što ste dodali stavku na račun moguće je napraviti izmjene:
- Naziva usluge (2)
- Jedinične mjere
- Količina - upisujete željenu vrijednost
- Jedinične cijene - moguće je mijenjati cijenu predefiniranu katalogom usluga (3)
- Popust - unos željenog popusta
- PDV - početna vrijednost iz kataloga usluga, moguć odabir oslobođenja od oporezivanja
Nakon što su stavke dodane na račun, iz izbornika desno (4) moguće je odabrati neku od opcija za dodatno uređivanje:
- Dodaj opis
- Kopiraj
- Pomakni gore
- Obriši
Nakon uređivanja računa CPP sam izračunava i upisuje osnovicu, porez i ukupan iznos računa.
4. Završite izradu računa
Prije završetka računa potrebno je provjeriti i, po potrebi, urediti napomenu. (1)
Ukoliko je račun izrađen iz nekog drugog izlaznog dokumenta - npr. ponude ili računa za predujam, na dnu forme prikazati će se i veza na taj dokument. (2)
Jednom kada je račun dovršen, iz izbornika na vrhu forme (3) mogu se odabrati sljedeće opcije:
|
![]() |
Uvjeti zaključivanja i otključavanja dokumenta navedeni su u članku Životni ciklus izlaznog dokumenta.
U trenutku kada je izlazni račun zaključen, formira se vrijeme izdavanja računa.
Nezaključeni račun moguće je kasnije izmijeniti. Postupak izmjene nezaključenog dokumenta opisan je u članku Izmjena nezaključenih izlaznih dokumenata.
Ukoliko radimo račun za kupca iz EU koji nije registriran u VIES bazi tada za vrstu računa biramo devizni račun.